Přírodověda
8.6.
Závěrečná písemná práce
Ekosystém RYBNÍK - UČEBNICE
Přečíst, zapsat ZAPAMATUJTE SI + nakresli 2 obrázky - zvíře + rostlina u rybníku
2. 6. NÁVŠTĚVA ZOO
25. května
str. 70 Obratlovci na louce
přečíst
vypsat 4 živočichy a nakreslit, zapamatovat
PS test str. 37 celá - poslat zítra
18. května
1) Odevzdávání herbářů
2) Test
3) Ekosystém LOUKA
str. 66 - 69 přečíst, vypsat do sešitu skupiny rostlin a živočichů a příklady (zástupce)
11. května
Ekosystém pole str. 64 - 65
Luskoviny
Olejniny
Pícniny
Textilní plodiny
Plevele
PS str. 35/1
PS STR. 36 celá
4. května
OBILOVINY , OKOPANINY
- přečíst a vypsat z učebnice
+ nakreslit si a popsat obrázek obilí a lilku bramboru
27. dubna
Ekosystém pole
učebnice str. 61 - přečíst, vypsat si nejdůležitější údaje, tady je zápis
HOSPODÁŘSKÉ ROSTLINY 27. 4.
OBILOVINY OKOPANINY LUSKOVINY OLEJNINY PÍCNINY TEXTILNÍ PLODINY
ŽIVOČICHOVÉ
BÝLOŽRAVCI MASOŽRAVCI VŠEŽRAVCI
ŠKŮDCI: např.....
PREZENČNÍ TÝDEN
20. 4.
UČEBNICE STR. 60 PŘEČÍST
DO SEŠITU NAMALOVAT OBRÁZEK ŘEKY A TĚCHTO 6 ŽIVOČICHŮ, obrázky popsat
+ zařadit je do skupiny
např. pstruh = RYBA
rak = BEZOBRATLÍ
atd.
13. dubna
Ekosystém potoků a řek ....nadpis + datum
učebnice 57 - 59
Zápis do sešitu
STROMY: .........................
ROSTLINY: ...................
ŽIVOČICHOVÉ: .................
DÚ : PS str. 33/3, 4, + 34 celá strana
poslat ke kontrole do středy 14. 4. do 18 hodin
6. dubna
Ekosystém PARK
PS str. 30, 31 společná práce
DÚ: PS 32/1, 2 DO PÁTKU 9. 4.
30. března
TEST PŘEVODY JEDNOTEK poslat ke klasifikaci co nejdříve po skončení výuky
JARO str. 52 -56 datum 30.3.
zápis
živočichové rostliny
číslo19, 22, 23, 26 číslo 1,2,8,9,10,11,12
nakresli obrázek + název
VODSTVO
LABE - PRAMEN Krkonoše .... teče do Severního moře
VLTAVA - Šumava .................do Labe
MORAVA - Jeseníky..................do Dunaje
DÚ PS str.29/1
je tam chybička - první zelený čtvereček je písmeno D pošli do pátku 2.4.
23. března
VLASTNOSTI LÁTEK
učebnice str. 48 - 50 - přečíst, prohlédnout obrázky a porozumět tomu
DÚ - PS str. 26/1, 2
27/3 to pošli, z toho bude známka, termín do pátku 26. 3. do 18hodin
16. března
Přírodověda - dnes budeme psát test, minule jsme si řekli a zodpověděli všechny otázky.
Zopakujte si učivo v učebnici na str. 39 - 42.
POSLAT DNEŠNÍ TEST.
KAPITOLA str. 46 celá - UČ. přírodovědy
ROPA
PLYN
URAN
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
udělat ke každé surovině stručný výpisek.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
9. března
Učebnice str. 44
ZLATO A STŘÍBRO NADPIS + DATUM (toto je zápis do sešitu)
- kovové nerosty
- vyskytují se v přírodě velmi vzácně
- využití - šperky, elektrotechnika, zubní lékařství - zlato
- těžba pomocí rýžování a hlubinné doly
ENERGETICKÉ SUROVINY
- jsou takové, ze kterých člověk čerpá energii
na topení = UHLÍ
na svícení = UHLÍ
pro pohon strojů = NAFTA vyrobená z ROPY
další - ZEMNÍ PLYN, URAN
Jedná se o neobnovitelné přírodní zdroje, pokud je na Zemi vyčerpáme, už žádné další nemůžeme mít.
PS společná práce25/5, 6, 7, 8
Přírodověda - za týden budeme psát test, dnes jsme si řekli a zodpověděli všechny otázky.
Zopakujte si učivo v učebnici na str. 39 - 42.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2. března
ŽULA učebnice str. 42, zápis do sešitu
žula je vyvřelá hornina, která se skládá z
1) živec
2)křemen
3)slída
- využíváme žulu už tisíce let ve stavebnictví jako stavební kámen, vyrábí se z ní dlažební kostky, obrubníky, pracovní desky v kuchyni, náhrobky a pomníky na hřbitovech
- těží se v lomech (Šumava, Jeseníky)
(www. žula obrázek - dejte si do vyhledavače Google)
PODOBNĚ SI UDĚLEJ VÝPISEK - VÁPENEC, MRAMOR, PÍSKOVEC, KŘEMEN, ŽIVEC, SLÍDA - neopisuj učebnici, stručně, nemusíš zasílat, ukážeš mi to na kameru
PS str.
24/2 společně
25/3, 4 společně
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
16. února
NEROSTY A HORNINY str. 40 učebnice
výpisek- co je to nerost, hornina, drahokam + uveď příklady
str. 41 - přečíst a prohlédnout obrázek Složení planety ZEMĚ
PS 24/ 1
VÝPISEK:
HORNINY VZNIKAJÍ RŮZNÝMI ZPŮSOBY:
Vyvřelé - pocházejí ze sopek a sopečných výbuchů, např. žula čedič
Usazené - usazování malých částeček, např. vápenec (Moravský kras)
Přeměněné - např. mramor
Podívejte se na odkazy
https://edu.ceskatelevize.cz/video/4964-sopky-sila-pod-povrchem
https://www.kudyznudy.cz/aktuality/piskovcove-skaly<br>
https://www.bing.com/images/search?q=moravsky+kras
Mramor Hornina
........................................................................................................
9. února
učebnice str. 37 nová velká kapitola NEŽIVÁ PŘÍRODA ...napsat nadpisy do sešitu
Skupenství látek - přečíst, prohlédnou, udělat do sešitu jednoduchý zápis o tom, jak se dělí skupenství + uveď příklady
toto najdeš na konci str. 37
str. 38 napiš do sešitu :
Látky mohou přecházet ze skupenství do skupenství.
A pod tuto větu nakresli obrázek, jako je v učebnici a dopiš si tam ty informace
PS str. 23/ 1 ...DÚ, pošli do soboty 13.2.
PS str. 23/2, 3 - společná práce ve škole
2. února 2021
Str. 32 LESNÍ PATRA
přečíst, prohlédnou obrázky, pochopit
Str. 36 přečíst ZAPAMATUJ SI
PS Str. 22 celá
Zahkar i Jasmine mi pošlou DÚ PS str. 20
(mělo být posláno ke klasifikaci do 29. 1.)
................................................................................................................
26. ledna 2021
Kontrola DÚ
PS 19/9
Nová kapitola PŘÍRODA V ZIMĚ, učeb. str. 34 - 35, přečíst a prohlédnout obrázky zvířat a rostlin od 1 do 22
Zápis do sešitu PŘÍRODA V ZIMĚ 26.1.
Živočichové
1) teplokrevní - umí udržet stálou teplotu, např. srna, jelen, kos, veverka
2) studenokrevní - teplota klesá s okolním prostředím, např. ryby, plazi, obojživelníci
DÚ = PS str. 20 - 21 zaslat ke kontrole a klasifikaci do pátku 29. 1.
nápověda: 1 borovice lesní
16 lýkovec jedovatý
17 vraní oko čtyřlisté
21 kukačka obecná
.............................................................................................
19. ledna 2021
PS str. 12/ 11, 12
13/2
14/ 5, 6
18/4, 5
DÚ: PS 19/ 7, 8 poslat do neděle 24. 1. ke kontrole do neděle 24. 1. a známce.
...............................................................
Týden 11. 1. - 15. 1.
12. ledna
učebnice str. 29- přečíst
Zápis do sešitu:
datum , LESY
dělíme je na -jehličnaté
-listnaté
-smíšené
vypsat a nakreslit 5 ukázek ze strany 29
---------------------------dále: přečíst, prohlédnout a poznat rostliny, houby a živočichy uč. str. 30 a 31
/PS DÚ 15/7, 8, 9, 10 - Poslat do čtvrtka do 10hod
PS 16/1 např. kůň nemá vemeno, koza je býložravec, prase nemá rohy ..........
16/2
17/2
18/3
________________________
19. ledna 2021
Týden 4.1. - 8.1. 2021
5. ledna
učebnice str.28 - přečíst 2x kapitolu U lidských obydlí
sešit - napsat tento nadpis a k 5 zvířatům napsat jednoduchý výpisek,
pár důležitých informací
3 obrázky zvířat ze str. 28
______________________
UČIVO NA TÝDEN 23. - 27. 11.
Učebnice
str. 23 Obojživelníci,
celé přečíst, vypsat to nejdůležitější, namalovat a popsat vývoj žáby
---------------------------
str.22 BEZOBRATLÍ
celé přečíst, vypsat to nejdůležitější , namalovat a popsat stavbu těla včely
Učivo na týden 16.11. - 20.11.
Ahoj děti,
už jsme si zkusili online výuku češtiny, matematiky a tak doufám, že zvládneme i online výuku přírodovědy.
Naposledy jsme si samy vypsaly ty nejdůležitější informace o PTÁCÍCH a namalovaly jste si 2 obrázky. Většinou se vám to povedlo moc pěkně.
Dnes máme další kapitolu - společně si to přečteme a uděláme zápisy obou kapitol
RYBY str. 21 v učebnici
A další den
PLAZI str. 22 v učebnici
9. 11. - 13.11. 2020
Dobrý den, děti.
Začněte PS str. 8/10,11.
Když byl začátek výuky doma, tak jste si udělali zápisek ze str. 18 Dělení živočichů.
a dnes budeme pokračovat.
Učebnice str. 19 - přečíst a prohlédnou obrázky, zápis jsem vám dnes udělala, ale učte se zápis dělat sami, brzy si to vyzkoušíte :-)
nadpis SAVCI datum
Skupina živočichů, obratlovců, kteří se po narození živí sáním mateřského mléka se nazývá SAVCI.
- tělo mají kryto srstí
- dýchají plícemi
- pohybují se - běh (srna), chůze (slon), plavání (plejtvák), létání (jen netopýr)
- rozmnožování - rodí živá mláďata, sají mléko
- oporou těla je kostra
- význam savců - jako hospodářská zvířata - obživa = jídlo pro lidi
- pro potěšení - kočka, pes = domácí mazlíčci
Nalep si obrázek nebo si sám namaluj do sešitu alespoň 2 savce.
_________________________________________________________________________
PTÁCI (učebnice strana 20)
nejdříve si přečti, pak si podobným způsobem vypiš nejdůležitější věci tak, jak v minulé hodině u kapitoly savci.
Nezapomeň i na dělení ptáků podle potravy a podle toho, kde jsou v zimě.
A nalep si obrázky nebo si nakresli a pojmenuj alespoň 2 ptáky.
Tak co, jak vím to šlo? myslím, že všichni zvládli udělat si sami výpisek, jste šikulkové :-D
PRÁCI VYFOŤ a POŠLI MI JI
hezký víkend, pá příští týden
vaše Jana z Vídně
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Učivo týden od 2. 11. do 6. 11. 2020
Kapitola ROSTLINY
učebnice strany 14 - 17 přečti, prohlédni si obrázky
Na str. 17 je ZAMAPATUJTE SI - 2x si to pomalu přečti a zapiš to sešitu pod nadpis Rostliny.
Pak si namaluj do sešitu LIST lípy, pampelišky a jírovce.
Máš čas, dej si záležet :-)