Přírodověda


8.6.

Závěrečná písemná práce

Ekosystém RYBNÍK - UČEBNICE

Přečíst, zapsat ZAPAMATUJTE SI  + nakresli 2 obrázky - zvíře + rostlina  u rybníku

2. 6. NÁVŠTĚVA ZOO



25. května

str. 70  Obratlovci na louce
přečíst
vypsat 4 živočichy a nakreslit, zapamatovat

PS test  str. 37 celá - poslat zítra

18. května

1)  Odevzdávání herbářů
2) Test
3) Ekosystém LOUKA
str. 66 - 69  přečíst, vypsat do sešitu skupiny rostlin a živočichů a příklady (zástupce)


11. května

Ekosystém pole str. 64 - 65

Luskoviny
Olejniny
Pícniny
Textilní plodiny
Plevele

PS str. 35/1 
PS STR. 36 celá

4. května

OBILOVINY , OKOPANINY 

- přečíst a vypsat z učebnice
+ nakreslit si a popsat obrázek obilí a lilku bramboru



27. dubna





Ekosystém pole

učebnice str. 61 - přečíst, vypsat si nejdůležitější údaje, tady je zápis

                                                                 HOSPODÁŘSKÉ ROSTLINY                                          27. 4.


OBILOVINY      OKOPANINY     LUSKOVINY      OLEJNINY          PÍCNINY            TEXTILNÍ PLODINY



                                               ŽIVOČICHOVÉ

BÝLOŽRAVCI                   MASOŽRAVCI                 VŠEŽRAVCI


ŠKŮDCI:  např.....







PREZENČNÍ TÝDEN

20. 4.

UČEBNICE STR. 60 PŘEČÍST
DO SEŠITU NAMALOVAT OBRÁZEK ŘEKY A TĚCHTO 6 ŽIVOČICHŮ, obrázky popsat
+ zařadit je do skupiny 
např. pstruh = RYBA
           rak = BEZOBRATLÍ
           atd.



13. dubna

Ekosystém potoků a řek                  ....nadpis   +   datum
učebnice 57 - 59
Zápis do sešitu
STROMY: .........................
ROSTLINY:  ...................
ŽIVOČICHOVÉ: .................

DÚ :  PS  str. 33/3, 4,    +   34  celá strana
poslat ke kontrole do středy 14. 4. do 18 hodin







6. dubna

Ekosystém PARK
PS str. 30, 31 společná práce

DÚ: PS   32/1, 2  DO PÁTKU  9. 4.

30. března

TEST PŘEVODY JEDNOTEK  poslat ke klasifikaci co nejdříve po skončení výuky


                                                      JARO   str.  52 -56                                             datum 30.3.
zápis

živočichové                                                               rostliny
číslo19, 22, 23, 26                                                     číslo 1,2,8,9,10,11,12
nakresli obrázek + název  

VODSTVO
LABE - PRAMEN  Krkonoše  .... teče do Severního moře
VLTAVA -               Šumava  .................do Labe
MORAVA -              Jeseníky..................do Dunaje

DÚ PS str.29/1
je tam chybička - první zelený čtvereček  je písmeno  D       pošli do pátku 2.4.             



23. března

                                              VLASTNOSTI LÁTEK
učebnice str. 48 - 50 - přečíst, prohlédnout obrázky a porozumět tomu

DÚ -   PS str. 26/1, 2

          27/3  to pošli, z toho bude známka, termín do pátku 26. 3. do 18hodin




16. března


Přírodověda - dnes budeme psát test, minule  jsme si řekli a zodpověděli všechny otázky.
Zopakujte si učivo v učebnici na str. 39 - 42.


POSLAT DNEŠNÍ TEST.

KAPITOLA str. 46 celá - UČ. přírodovědy

ROPA

PLYN

URAN

ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

udělat ke každé surovině stručný výpisek.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------





9. března

Učebnice str. 44     


                                            ZLATO A STŘÍBRO             NADPIS + DATUM   (toto je zápis do sešitu)
- kovové nerosty
- vyskytují se v přírodě velmi vzácně
- využití - šperky, elektrotechnika, zubní lékařství - zlato
- těžba pomocí rýžování a hlubinné doly

                        ENERGETICKÉ SUROVINY
- jsou takové, ze kterých člověk čerpá energii
 na topení = UHLÍ
 na svícení  = UHLÍ
 pro pohon strojů = NAFTA vyrobená z ROPY
další - ZEMNÍ PLYN, URAN


Jedná se o neobnovitelné přírodní zdroje, pokud je na Zemi vyčerpáme, už žádné další nemůžeme mít.

PS společná práce25/5, 6, 7, 8

Přírodověda - za týden budeme psát test, dnes jsme si řekli a zodpověděli všechny otázky.
Zopakujte si učivo v učebnici na str. 39 - 42.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2. března

                                                      ŽULA      učebnice str. 42, zápis do sešitu

žula je vyvřelá hornina, která se skládá z
1) živec
2)křemen
3)slída
- využíváme žulu už  tisíce  let ve stavebnictví jako stavební kámen, vyrábí se z ní dlažební kostky, obrubníky, pracovní desky v kuchyni, náhrobky a pomníky na hřbitovech
- těží se v lomech (Šumava, Jeseníky)
(www. žula obrázek - dejte si do vyhledavače Google)

PODOBNĚ SI UDĚLEJ VÝPISEK - VÁPENEC, MRAMOR, PÍSKOVEC, KŘEMEN, ŽIVEC, SLÍDA - neopisuj učebnici, stručně, nemusíš zasílat, ukážeš mi to na kameru

PS str.
24/2 společně
25/3, 4 společně
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



16. února

NEROSTY A HORNINY    str. 40 učebnice
výpisek- co je to nerost, hornina, drahokam + uveď příklady
 str. 41 - přečíst a prohlédnout obrázek Složení planety ZEMĚ


PS  24/ 1


VÝPISEK: 
                                 HORNINY VZNIKAJÍ RŮZNÝMI ZPŮSOBY:
Vyvřelé - pocházejí ze sopek a sopečných výbuchů, např. žula čedič
Usazené - usazování malých částeček, např. vápenec   (Moravský kras) 

Přeměněné - např. mramor

Podívejte se na odkazy

https://edu.ceskatelevize.cz/video/4964-sopky-sila-pod-povrchem

https://www.kudyznudy.cz/aktuality/piskovcove-skaly<br>

https://www.bing.com/images/search?q=moravsky+kras

Mramor Hornina

........................................................................................................









9. února

učebnice str. 37 nová velká kapitola   NEŽIVÁ PŘÍRODA ...napsat nadpisy do sešitu
Skupenství látek - přečíst, prohlédnou, udělat do sešitu jednoduchý zápis o tom, jak se dělí  skupenství + uveď příklady
toto najdeš na konci str. 37

str. 38 napiš do sešitu :
Látky mohou přecházet ze skupenství do skupenství.
A pod tuto větu nakresli obrázek, jako je v učebnici a dopiš si tam ty informace

PS  str. 23/  1 ...DÚ, pošli do soboty 13.2.  
PS str. 23/2, 3 - společná práce ve škole






2. února 2021


Str. 32 LESNÍ PATRA
přečíst, prohlédnou obrázky, pochopit 

Str. 36 přečíst ZAPAMATUJ SI

PS Str. 22 celá
Zahkar i Jasmine mi pošlou DÚ PS str. 20 
(mělo být posláno ke klasifikaci do 29. 1.)



................................................................................................................

26. ledna 2021

Kontrola DÚ

PS 19/9

Nová kapitola  PŘÍRODA V ZIMĚ, učeb. str. 34 - 35, přečíst a prohlédnout obrázky zvířat a rostlin od 1 do 22

Zápis do sešitu                                          PŘÍRODA V ZIMĚ                                                           26.1.
                                                                     Živočichové
1)  teplokrevní - umí udržet stálou teplotu, např. srna, jelen, kos, veverka

2) studenokrevní - teplota klesá s okolním prostředím, např. ryby, plazi, obojživelníci

DÚ = PS str. 20 - 21   zaslat ke kontrole a klasifikaci do pátku 29. 1. 
nápověda:     1   borovice lesní
                     16   lýkovec jedovatý
                     17   vraní oko čtyřlisté
                     21   kukačka obecná
.............................................................................................









19. ledna 2021 


PS str. 12/ 11, 12

13/2

14/ 5, 6

18/4, 5

DÚ: PS 19/ 7, 8  poslat do neděle 24. 1.  ke kontrole do neděle 24. 1.  a známce.

...............................................................









Týden 11. 1. - 15. 1.

12. ledna
učebnice str. 29- přečíst
Zápis do sešitu:
datum ,   LESY
dělíme je na -jehličnaté
                       -listnaté
                       -smíšené
vypsat a nakreslit 5 ukázek ze strany 29
---------------------------dále: přečíst, prohlédnout a poznat  rostliny, houby a živočichy    uč. str. 30 a 31

/PS  DÚ  15/7, 8, 9, 10 - Poslat do čtvrtka do 10hod

PS  16/1   např. kůň nemá vemeno, koza je býložravec, prase nemá rohy ..........
16/2
17/2
18/3
________________________



19. ledna 2021













Týden 4.1. - 8.1. 2021
5. ledna
učebnice str.28  - přečíst 2x kapitolu U lidských obydlí
sešit - napsat tento nadpis a k 5 zvířatům napsat jednoduchý výpisek,  

pár důležitých informací

3 obrázky zvířat ze str. 28

______________________








UČIVO NA TÝDEN 23. - 27. 11.

Učebnice

str. 23 Obojživelníci,
celé přečíst, vypsat to nejdůležitější, namalovat a popsat vývoj žáby
---------------------------

str.22  BEZOBRATLÍ
celé přečíst, vypsat to nejdůležitější , namalovat a popsat stavbu těla včely


Učivo na týden 16.11. - 20.11.

Ahoj děti,

už jsme si zkusili online výuku češtiny, matematiky a tak doufám, že zvládneme i online výuku přírodovědy.

Naposledy jsme si samy vypsaly ty nejdůležitější informace o PTÁCÍCH a namalovaly jste si 2 obrázky. Většinou se vám to povedlo moc pěkně.

Dnes máme další kapitolu - společně si to přečteme a uděláme zápisy obou kapitol

RYBY str. 21 v učebnici

A další den


PLAZI  str. 22 v učebnici







 9. 11. - 13.11. 2020

Dobrý den, děti.
Začněte PS str. 8/10,11.

Když byl začátek výuky doma, tak jste si udělali zápisek ze str. 18 Dělení živočichů.
a dnes budeme pokračovat. 
Učebnice str. 19 - přečíst a prohlédnou obrázky, zápis jsem vám dnes udělala, ale učte se zápis dělat sami, brzy si to vyzkoušíte :-)



nadpis                                                         SAVCI                                                      datum
Skupina živočichů, obratlovců, kteří se po narození živí sáním mateřského mléka se nazývá SAVCI.
- tělo mají kryto srstí
- dýchají plícemi
- pohybují se - běh (srna), chůze (slon), plavání (plejtvák), létání (jen netopýr)
- rozmnožování - rodí živá mláďata, sají mléko
- oporou těla je kostra
- význam savců - jako hospodářská zvířata - obživa = jídlo pro lidi
                            - pro potěšení - kočka, pes = domácí mazlíčci

Nalep si obrázek nebo si sám namaluj  do sešitu alespoň 2 savce. 


_________________________________________________________________________
                                                             PTÁCI  (učebnice strana 20)

nejdříve si přečti, pak si podobným způsobem vypiš nejdůležitější věci tak, jak v minulé hodině u kapitoly savci.
Nezapomeň i na dělení ptáků podle potravy     a  podle toho, kde jsou v zimě.

A nalep si obrázky nebo si nakresli a pojmenuj alespoň 2 ptáky.

Tak co, jak vím to šlo? myslím, že všichni zvládli udělat si sami výpisek, jste šikulkové :-D

PRÁCI VYFOŤ a POŠLI MI JI


hezký víkend, pá příští týden

vaše Jana z Vídně

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------







Učivo týden od 2. 11. do 6. 11. 2020

Kapitola ROSTLINY
učebnice strany 14 - 17 přečti, prohlédni si obrázky
Na str. 17 je ZAMAPATUJTE SI - 2x si to pomalu přečti a zapiš to sešitu pod nadpis Rostliny.

Pak si namaluj do sešitu LIST lípy, pampelišky a jírovce. 

Máš čas, dej si záležet :-)


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky