ČESKÝ JAZYK


Týden 7. 6. - 11. 6.



Úterý 8. 6.

 Adhame,
dnes jsme se zase připravovali na velkou prověrku z češtiny.

Také jsme dělali nové učivo:

POZOR !!!!! zapiš si do šk. sešitu,  dej do tabulky a nauč se to !!

TY OČI, TY UŠI, TY DĚTI ........BYLY
TI SNĚHULÁCI, TI DRACI, TI STRAŠÁCI .......BYLI

Shoda přísudku s podmětem - TOTO CVIČENÍ PŘEPIŠ A DOPLŃ. POŠLI ZÍTRA

muži hrál-,  holky maloval-,  auta jel-, psi běžel-, stroje šil-, mamky vařil-, housata plaval-,
stromy  kvetl-, květiny  voněl_, doktoři operoval-, dámy se česal-, děti zpíval-, oči mě bolel-
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------






Pondělí 7. 6.
Opakujeme na závěr. písemnou práci

- SLOVNÍ DRUHY
- PÁDY
- VZORY PODSTATNÝCH JMEN
- PODMĚT A PŘÍSUDEK
- VĚTNÉ VZORCE
- SHODY PŘÍSUDKU S PODMĚTEM


Týden 31.5. - 4. 6.


Pátek 4. 6.

Koncovky v příčestím minulém pokud je podmět rodu středního.

Selata kvičela, telata se pásla, města byla, stavení se blýskala čistotou,

POZOR to dítě - ty děti si hrály, se smály, spaly, psaly, četly !!!!! - zapiš si do sešitu


PS - rod střední - 34/4, 5

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Čtvrtek  3.6.
zapiš si do sešitu

                              SHODA PŘÍSUDKU S PODMĚTEM
pokud POUŽIJEME SLOVESO V MINULÉM ČASE - má různou koncovku -li, -ly, -la

                        Pro shodu  PLATÍ TOTO DŮLEŽITÉ PRAVIDLO

TI KLUCI SI HRÁLI.    ....vše je měkké = PODMĚT =rod mužský životný
TY STROMY  KVETLY.   vše je tvrdé = PODMĚT = rod mužský neživotný
TY  HOLKY SI HRÁLY.   ... vše je tvrdé = podmět je rod ženský
TA AUTA JELA.  .... všude je  v koncovce -a = PODMĚT = rod střední
celé to dej do tabulky.

Zkus si napsat tyto krátké výrazy:
psi  spal_,  krávy se pásl_, auta parkoval_, domy stál_, dívky se smál_, kluci počítal_,
dědové pil_, mamky se smál_, tátové běžel_


PS 34/3   33/1
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





Pondělí 31.5.
učebnice 101
Podmět a přísudek = základní skladební dvojice

např.  Děda loví ryby.

KDO?CO?  loví ryby?   .....děda = podmět...PODTRHÁVÁME ________________
CO DĚLÁ DĚDA? ....loví  = přísudek  ....PODTRHÁVÁME   VLNOVKOU


PODMĚT A PŘÍSUDEK TVOŘÍ ZÁKLADNÍ SKLADEBNÍ DVOJICI.

nastudovat, napsat do školního sešitu.

PODMĚT  může být vyjádřen 
1) Podstatným jménem   ...např.  Děda
2) Přídavným jménem   např. Zelení  dali gol.
3) Zájmenem    ...např. On čte.
4) Číslovkou ....   Jedna se mi hodila.



PS str. 32/1,2


ÚTERÝ A STŘEDA NENÍ VÝUKA     (DEN DĚTÍ, NÁVŠTĚVA ZOO)




Týden 24.5. - 28. 5.

Pátek 28.5.  Rebecca, Malek, Adham

My jsme ve škole psali diktát.
Ty si napiš toto cvičení a doplň vynechaná písmena

v_let do _rahy, na břez_ch  řek_  _ltav_,  v_žehl_t  košil_,  vz_t  si lahe_  s  p_tím,  koup_t   časop_s_,
um_t  si   vlas_,  z_vat   z  únav_,  kotv_    tu   parník_,  v_ práv_    m_     vtip_,  dej  to   Honzov_,  zatáp_  v  kotl_,
lov_   ryb_,   z Břeclav_  do  Kuřim_,  úl_  s  včel_čkam_,  voz_  s   p_tl_    ob_l_

HODINA ČTENÍ - ČTI SI 30 MINUT SVOU VLASTNÍ KNÍŽKU, BUDEŠ BRZY ODEVZDÁVAT DALŠÍ VÝPISEK  ve čtenářském deníku.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Čtvrtek 27. 5. 

                                nadpis        Větné vzorce         datum

100/3  opsat do sešitu  a snažit se pochopit.
(větný vzorec je jakýsi grafický obrázek souvětí)

PS 31/4

DÚ učebnice 100/3
napiš vzorec V1 a V2.  Já spím a mamka si čte.   NEBO  Auto jede po silnici a vlak jezdí po kolejích.
( V1 = já spím      a     V2 mamka si čte)

Pošli DÚ, ať vidím, jestli tomu rozumíš.

Čtení - ČÍTANKA 141/  Tajemství vodního příkopu
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------






Středa 26. 5.

Vypracuj toto doplňovací cvičení

um-  dobře l_žovat,  na břez_ch  Vltav_,  z Příbram_  do Jihlav_,   okol_ řeky Sázav_,
na pol_   ž_j_   m_š_,  sov_    lov_   v  noc_,   pod   kol_   aut,   bl_skání   a kroup_,   s    v_jmenovanými  slov_, 
l_stk_    pap_ru,
zlom_l  m_  to, po  Lab_   pluj_  vor_,   Zb_něk   kresl_,   L_da  top_  v  krbu,   M_loš   v_m_šl_   básničku o mam_nce

POŠLI ZÍTRA KE KLASIFIKACI

_______________________________________________________________________________________
Úterý 25. 5.
Stavba věty 
učebnice str. 99/1
+ žluté tabulky

TOTO SI NAPIŠ DO ŠK. SEŠITU.

Jednoduchá věta má jedno sloveso.
 Např. Mamka si čte knížku. Já píšu DÚ. Táta opravuje kolo.

Souvětí je složeno z více jednoduchých vět.
 Např. Mamka si čte, já píšu DÚ a táta opravuje kolo.

Věta se spojují spojkou, čárkou a spojovacím výrazem.

................................................................................

Pondělí    24.5.

Opakujeme slovesa
učebnice str. 96/5

DÚ 97/6
       96/5 c)

oboje poslat ke kontrole




Týden 17. - 21. 5.

Pátek 21.5.  práce pro MALKA, ADHAMA, JASMÍNU

TEST slovesa

1) vytvoř tvary sloves
být - 1. os., číslo množné, čas přítomný
učit - 2. os., číslo jedn., čas budoucí
stříhat - 3.os., číslo jedn., čas minulý
číst - 2.os., číslo množné, čas přítomný

2) doplň           osoba      číslo      čas
jedli jste
bude natírat
opakujeme
psali

3) Napiš větu v přítomném čase.
Napiš větu v minulém čase.
napiš větu v budoucím čase.
TEST pošli během soboty


FOLIE  učebnice 84/6 - ofocené pošli během soboty


ČÍTANKA   str. 134  Nebe pod zemí  ....přečíst nahlas celé

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Čtvrtek 20. 5.
PS 29/3

Školní sešit
Pravopisné cvičení: doplň i/y ADHAM + MALEK pošlou ke klasifikaci dnes do večera

z Ostrav_  do L_tom_šle,  l_b_ se m_ angl_čtina, k Petrov_, na větv_   v_s_   hrušk_,  v   hlubok_ch   les_ch,
perl_  a   drahokam_,    s   bab_čkam_,   v   bl_zké   vs_,   za dom_,   um_   v-skočit,   dřív_  a  uhl_,   m_strovstv_   světa, v_hrát   nad Rus_,    v_dím   na   Lab_   dvě   hus_,  rychl_k z Příbram_ do  Jihlav_

ČÍTANKA   str. 168 - přečíst
______________________________________________________________________________________


Středa 19. 5.
Diktát , uč. 90/10
PS 29/1,2 - pošlou mi Malek a Adham
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Úterý 18. 5.

PS  28/1, 2, 3 ( jen i/y)
uč  93/ první žlutá tabulka - i s nadpisem přepsat do školního sešitu

DÚ - příprava na diktát, učebnice Čj  90/10
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pondělí 17. 5. 

Slovesa  - přehled
Čas minulý
uč str. 93/1



Týden 10. - 14. května

Čtvrtek 13. 5. 

OPAKOVÁNÍ 
- vzory PJ a koncovky PJ
- slovesa a jejich kategorie
- čas přítomný a čas budoucí

HRA: vymysli co nejdelší větu, kde všechna slova začínají na stejné písmeno.
Např: Krásná Karla Křapová, která koktá, krmí kukuřicí králíky.      :-)
Starší syn Standa Suchařípa suší seno se svou sestrou Simonou.       :-)

DOMÁCÍ ÚKOL:
opiš zadání do dom. sešitu a vytvoř podle zadání tvary sloves, máš tam vzor - sloveso péct

  sloveso                             1.os., číslo j., čas přítomný            1.os., č. mn., čas budoucí - jedn.tvar (pomocí předpony)
péct                                        peču                                                upeču
smát se
kopat
jet
psát


DÚ ODEVZDÁŠ V PONDĚLÍ 17. 5. ve škole.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
//
Středa 12. 5.

ČAS BUDOUCÍ

učebnice str. 92/5 - stačí vypsat pouze slovesa v budoucím čase

a) bude se konat = se = zvratné zájmeno                    se sestrou = se = předložka

b) bazén - hrad, třída -žena .....

92/7- hra

92/4 samostatná práce, dopiš jako DÚ

_______________________________________________________

Úterý 11. 5.

SLOVES - čas budoucí
PS str. 27/ 1, 2, 3
DÚ: čítanka str. 129 VODNÍKOVA POMSTA, PŘEČÍST
odpovědět ústně na otázky 130/1, 2

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pondělí  10. 5.

SLOVESA - Budoucí čas
učebnice, str. 91/1, 2, 3

TABULKU NAPSAT DO ŠK. SEŠITU + poučku ve žlutém rámečku


Prezenční týden 3. - 7. května

Čtvrtek 6. 5. 

SLOVESA V PŘÍTOMNÉM ČASE

uč. str 90/6 - písemně do šk. sešitu
90/7, 8 - ústně

doplňovací cvičení: i í/ y, ý  do šk. sešitu:

p-šeme v-raz-,  vyraz-  za chv-l-, s-lné mraz-,  lednice mraz-,  b-t v Litom-šl-, město V-soké M-to, Zb-něk to koup-, 
l-b-  se  m-, pod hradbam-,  um-  hlas-tě  v-skat, na větv-ch  l-p-, v-let   s   kol-


ČTENÍ

čítanka str. 124 Cesta za prstenem černého rytíře

společná četba: R. Gossiny - Mikulášovy přestávky

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5. 5.
středa

Diktát PS 26/5
učebnice 90/5 ústně
90/5a) písemně

SLOH - PS na slohovou výchovu

Dopis - osnova 20/4

20/3 můj dopis, pošli ke klasifikaci


DÚ - str. 21 dopisy na různá místa

----------------------------------------------------------------



Úterý  4. 5.
TEST - SLOVESA  a jejich tvary

Čas přítomný, PS , příprava na diktát


Pondělí 3.5.

                                                      SLOVESA 
Opakování na zítřejší test


                  Čas přítomný
 číslo jednotné               číslo množné
1. já nesu                            1. my neseme
2. ty neseš                         2. vy nesete
3. on nese                          3. oni nesou
    ona                                      ony
    ono                                      ona


sloveso  BÝT

1. já jsem      1. my jsme

2. ty jsi          2. vy jste

3 . on je        3. oni jsou



Sloveso v přítomném čase, pokud končí na -í píšeme vždy  měkké -í.

Např. umí, prosí, sází, líbí, velí.


TOTO CELÉ ZAPSAT A DÁT POUČKU DO TABULKY. NAUČIT SE TO.

DÚ - uč.  str. 89/4

............................................................................................................................






TÝDEN 26. 4. - 30. 4.

ČTVRTEK 29. 4.
Opakování sloves a jejich tvarů

PS str. 25/1 - společná práce

TEST - cvičný do šk. sešitu   (v pondělí budeme tento test psát ve škole)
Napiš tvar slovesa
1. tvar určitý
2. tvar neurčitý
3. jednoduchý
4. složený
5. zvratný  - 2 možnosti

ČÍTANKA str. 121 
 Jiří Žáček : Aprílový výlet

DÚ.  učebnice  str. 111/2 a)
vzor:  obv-kle spát, nesl-šně chodit,  .................., l-bezně zpívat - poslat ke kontrole dnes

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




Středa 28. 4.

ZVRATNÁ SLOVESA

jsou taková, kde je i zájmeno se, si,

např.  smát se, hrát si

!!!!POZOR !!!!! ne předložku se

se slonem, se sestrou, se smíchem

str. 88/1 


DÚ:  88/3  dopiš i/y  a podtrhni zvratná slovesa - pošli ke kontrole dnes do 20hodin






ÚTERÝ  27. 4.


učebnice  str. 87/3
napiš a  splň úkol a) b) c) d)

DÚ:  ČÍTANKA PŘEČÍST BAJKU   KOHOUT A LIŠKA,  str. 110
DÚ na VV:  namalovat nebo nakreslit  čarodějnici - ukážeme si ji v pátek 30. 4. kdy máme v naší zemi čarodějnice :-)
_____________________________________________________________________________________________


PONDĚLÍ 26. 4.

v hodině nebyl Malek, Catia


Jednoduché a složené tvary sloves

učebnice str. 87/1, 2 a - e
sešit  ...datum.... nadpis   Jednoduché a složené tvary sloves

zápis žlutá tabulka
87/2/c , d

PS DÚ  25/ 1, 2   

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


PREZENČNÍ TÝDEN

23. 4. pátek

kontrola domácího úkolu
PS str. 23 - slohové cvičení - Vyprávění (celá stránka)


Čtení  

Čtenářský deník  - pošli ofocený poslední zápis přečtené knížky.



22.4. čtvrtek
SLOVESA

86/1 d) e) - písemně do školního sešitu
PS 24/ 1 - a, b, c, d

DÚ  PS/ 24/2,3  Malek, Jasmína, Shorya  poslat ke kontrole

HODINA ČTENÍ

ČÍTANKA STR. 130

HARRY POTTER V BRADAVICÍCH
- přečíst nahlas celé
- do sešitu Čtení napsat:  datum, název článku, autorku  
a vypracovat úkol:
133/4 + obrázek 1 znaku kolejí
---------------------------------------------------------------------------------------





21. 4. středa

Diktát PS 22/5
SLOVESA  - učebnice str. 86,


tvar určitý = já píšu, ty spíš, my jedeme
tvar neurčitý = psát, spát, jet


   nadpis + datum
opsat 2 žluté tabulky

86/1 ústně



SLOH

PS slohová výchova  STR. 19/ 1 CELÉ
 DOPIS
DÚ: 19/2
--------------------------------------------------------------------------------------


20.4.

Příprava na diktát PS 22/5 napsat do sešitu

opakování kategorií podstatných jmen
pádů
slovních druhů



19. 4. - TŘÍDNICKÁ HODINA

Týden 12. 4 - 16. 4.

Čtvrtek 15. 4.

uč. str. 84/10 - dokončit ústně
84/9 - písemně společně

ČÍTANKA 
str. 106 LIDOVÉ PRANOSTIKY
str. 114 Jiří Kahoun - CHŘIPKA - 

DOMÁCÍ ÚKOL dočíst celý článek a odpovědět na tyto otázky.

1. Jak se poznalo, že je Renda nemocný?

2. Jak se jmenovala knížka, kterou si Renda nechal? A  kdo ji napsal?

3. Jak se jmenovala kamarádka, která za Rendou přišla? Co mu donesla?

4. Jaký trest dostala moucha?

NAPIŠ TO DO SEŠITU NA ČTENÍ A POSLAT DNES.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------



Středa 14. 4.

Opakování vzorů podstatných jmen
samostatná práce učebnice str. 84/8
PO SKONČENÍ VYUČOVÁNÍ ODESLAT KE KONTROLE A KLASIFIKACI

UČ. 84/9, 10 - SPOLEČNÁ PRÁCE
----------------------------------------------------------------------------------------

Úterý 13.4.

Opakování vzorů podstatných jmen
samostatná práce učebnice str. 84/6
Odeslat po skončení výuky

-------------------------------------------------------------------
Pondělí 12. 4. 
PS ČJ - 22/3 dokončit

              22/4  napsat věty, POZOR NA zadání

  
SLOH
PS str. 14      Zpráva z výletu                      (od dnešního dne jsou otevřeny zoologické zahrady)  :-)
cíl výletu : ZOO BRNO


DÚ STR.15 + obrázek na VV - použij pastelky nebo fixy

poslat do zítřejšího večera (str. 15   a obrázek - dej si záležet, ať máš jedničku a radost z hezkého obrázku)



Týden 6. 4. - 9. 4.

Čtvrtek  8. 4.

PS    22/3 - koncovky podst. jmen všech rodů, společná práce, dokončit a neposílat

PS sloh - str. 12 CHARAKTERISTIKA OSOBY- Můj kamarád, DÚ 12/4 popiš kamaráda - pokračování na str. 13

poslat do pátečního večera 9. 4.

Čítanka - str. 84  - O SVATOPLUKOVI A JEHO SYNECH - DOČÍST, co jsme při hodině nestihli

OTÁZKY NEBUDOU, JE TO PRO VÁS MOC TĚŽKÉ.   :-)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Středa 7. 4.
Opakování PJ všech rodů

Samostatná práce - učebnice 83/2  2 řádky 
DÚ - dokončit cvičení 83/2
celé = co nejdříve poslat

PS str.22/1
---------------------------------------------------------------------------------



Úterý 6. 4.

Společná kontrola Dú v PS 20/3, 1 a),b)
Opakování vzorů PJ  rodu mužského
PS 21/2, 3

dnes nedávám DÚ, máte volné odpoledne na to, abyste poslali úkoly, na které jste zapomněli
M, ČJ, HV, VV, Př, VL......

každý si dohledá SÁM
----------------------------------------------------------------------------------
Pondělí velikonoční 5. 4.
    nebyla výuka











Týden 29. 3. - 31. 3.

Středa 31. 3.

Zopakování všech vzorů pods. jmen rodu M, Ž, Stř

samostatná práce uč. str. 82/9 - poslat ke kontrole hned po skončení vyučování
DÚ: PS 20/3, 1A), B)

DÚ :  Vlastivěda - přečíst STARÉ ČESKÉ  POVĚSTI, učebnice Vlastivědy str. 15, 16

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Úterý 30. 3.

Vzor  SOUDCE
uč. str. 80
měkký vzor, koncovky -i, -ích
POZOR 5. pád  volám:  soudce!!

PS 20/1, 2

DÚ 21/4 a) - neposílat

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


uč. str. 80


Pondělí 29. 3.

Vzor PŘEDSEDA
uč. str. 80/1,2,3
PS 20/1   ...    5.P. Č.J ZATÍM NEPSAT!!!!

DÚ  PS 21/4 b - poslat dnes do 18hod

Zkoušeli jsme básničku
Bližší informace o dú z HV - referát o Zdeňku Svěrákovi - do středy večer




Týden 22. 3. - 26. 3.

ČTVRTEK  25. 3.


Ti, co neposlali včerejší práci - diktát výrazů, mají známku 5.

Zkoušení básničky bude pokračovat i po víkendu

Vzor  STROJ - uč. str. 73 - modrá tabulka- přečíst 
79/žluté tabulky napsat do sešitu 
PS str. 19/1 společná práce
DÚ 19/1a) b)    19/2, 4 - neposílat, spol. kontrola 

..........................................................................................................
STŘEDA  24. 3.

Diktát výrazů - pošli co nejdříve ke klasifikaci

Kontrola DÚ v PS


Opakování vzorů pods. jmen

...................................................................................




Úterý 23. 3.

1) vzor MUŽ   uč 78/3 písemně

DÚ - PS/3, 4, 5 - zítra zkontrolujeme společně, neposílat

zítra budeme psát diktát


2) zkoušení básničky - bylo hodně dětí s pětkou, budu zkoušet znovu

3) Kontrola čtenářského deníku po Velikonocích = za 2 týdny

....................................................................................................



 
Pondělí  22. 3.

Kontrola DÚ - všichni pošlou!!!!!!!
Nové učivo
                                   Vzor MUŽ    ......nadpis do sešitu + datum
tabulka str. 73 - jedn. i množné číslo - přečíst

78/1 a)
zápis do sešitu + dát do tabulky:  muž - 2. p., č. jedn. = bez muže      
                                                           je to měkký vzor, vždy píšeme v koncovkách - i, -í
písemně 78/2 (pozor- učně, přátele)

DÚ - PS 18/1, kontrola společná zítra, neposílat


Týden 15. 3 - 19. 3. 

Pondělí 15. 3.

Opakování vzoru PÁN

učeb. str. 75/4, 6

nové učivo  VZOR HRAD   =      nadpis do sešitu + datum

Zakhare, opiš si žluté tabulky 76/ a udělej 76/1b

PS 17/1 

1.sloka básničky - podtrhni PJ rodu M, vzor HRAD


Domácí úkol  75/7 - domácí sešit, pošli ke kontrole.

 PS 17/1      Zbývající sloky básničky - podtrhni PJ rodu M, vzor HRAD

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Úterý 16. 3.

Kontrola DÚ 75/7 , zopakování vzoru PÁN, HRAD

SLOH - Charakteristika osoby 

PS - sloh - str. 10, 11

DÚ PS sloh  11/4, 5 poslat do středy 17. 3.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Středa  17. 3.

Opakování všech vzorů rod střední, ženský a mužský

Sešit :                         Hrad     + datum

  drahokam - bez drahokamu JAKO  hrad bez hradu

7. pád, číslo MN  S s kým, s čím? s DRAHOKAMY

to celé do tabulky a naučit


PS str.17/ 1 kontrola DÚ

17/2, 3 společná práce

DÚ 17/4 opakovaně přečíst, odůvodnit psaní  i/y a pak napsat podle diktátu.

POTOM podle PS opravit- zelenou pastelkou a dát si sami známku.  Stačí poslat do soboty.

------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Čtvrtek  18. 3.

vzor HRAD - opakování

uč. str. 77/5,6,9 - ústně

Básnička  - zkoušení

DÚ UČ. 77/8 - POZOR, jsou tam namíchané všechny 3 rody, tak si pečlivě urči o jaký vzor se jedná a jaká tam bude koncovka,

pošli ke kontrole dnes.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Pátek  19.3.

DÚ - učebnice 77/10 šk. sešit, poslat ke kontrole DNES

PEČLIVĚ SI PŘEČTĚTE ZADÁNÍ, máte ty věty napsat dobře a logicky česky, aby dávaly smysl,

ne jenom doplnit i,í/y,ý   :-)

--------------------------------------------------------------------------------------------




Týden 8. března - 12. března

Pondělí 8. 3.

Kontrola DÚ uč. 71/4 
spol. práce do sešitu 72/7 a) b)  - píšeme pod vzory, které máme napsané 
z minulé hodiny
a)b) - pouze ústně
PS 16/1
1a)

učebnice str. 73 - MODRÁ TABULKA - napiš skloňování vzoru PÁN
v jednotném i množném čísle
73/11 JEN DOLPŇ i,í/y,ý - pošli ke kontrole  dnes do 21 hodin

ČTENÍ - 2x si přečti nahlas
uč. Vlastivědy 5/Mladší doba kamenná - vše co tam je i u obrázků
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Úterý  9. 3. 

PŘIŘAZOVÁNÍ PODS. JMEN RODU MUŽSKÉHO KE VZORŮM
uč. 73/11
skloňování vzoru  PÁN - 73/10 - modrá tabulka

78/12 - ústně

DÚ - příprava na zítřejší diktát 
uč. 70/ 6, 7   
z těchto dvou cvičení vyberu do zítřejšího diktátu  12 výrazů 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Středa 10. 3.

Diktát výrazů ze cvičení uč. 70/ 6, 7  -  pošli co nejdřív ke kontrole

PS 16/2, 3 společná práce
DÚ učebnice  74/2   - pošli  ke kontrole
_________________________________________________________________________
Čtvrtek 11. 3.

Procvičování 
1.pád č. mn.                    4.p., č.mn.                            7.p. č.mn.
páni                                   vidím pány                             s pány
lvi
čápi
hadi


Učebnice str. 74
ZÁPIS DO ŠKOL. SEŠITU
POZOR - sněhulák, drak, strašák - jsou pods.jména r. mužského ŽIVOTNÉHO - skloňují se podle vzoru PÁN


PS 16/4, 5


Čítanka  str. 178 básnička 

CO SE HODÍ VĚDĚT Z PŘÍRODOVĚDY

Zuzana POSPÍŠILOVÁ

naučit se jakékoli 3 sloky

 ( doplnili jsme slova podle rýmů 1. až 6. sloka = bledule - podbělu - akát - javoru - jedle - smrk )

Při recitaci nikam nespěcháme, recitujeme hezky pomalu a dáváme pozor na délku slabik  .

Zkoušíme za týden 18.3. 


_____________________________________________________________________________

Pátek 12. 3.

Čítanka str. 78 - Pes na hoře Říp






Týden 1. března - 5. března 2021

Pondělí 1. 3.
Každý nám poví, co četl o jarních prázdninách za knížku, o čem je, kdo je hlavní postava...

Přiřazování PJ rodu středního a ženského ke vzorům

Učebnice str.69/4  ústně
70/6 - písemně do šk. sešitu - POSLAT KE KONTROLE

DÚ - praktické činnosti PČ   :-) 
- KARTIČKY 8 KUSŮ - NAPSAT VZORY RODU  středního a ženského (POUŽIJ FIX NEBO SILNĚ OBTÁHNI)
budeme s nimi pracovat při dalších hodinách ČJ

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Úterý 2. 3.

Vysvětlení častých chyb v DÚ z 1.3.

Hra - určování vzorů PJ rodu středního a ženského


Zápis do sešitu

Rod mužský - skloňování podstatných jmen
Vzory 
PÁN,  HRAD,  MUŽ,  STROJ,  PŘEDSEDA,  SOUDCE (str. uč. 71) prohlédnou žlutou a modrou tabulku
živ. = životný rod
neživ. = neživotný rod

DÚ učebnice 70/7  do domácího sešitu - poslat ke kontrole
7a) nedělat
__________________________________________________________________________
Středa 3. 3.

Rod mužský životný a neživotný.............zápis do sešitu
ŽIVOTNÝ rod -  1.pád   pán    a   4. pád  vidím pána - tvar slova se změnil

muž - vidím muže

pes - vidím psa

kluk - vidím kluka

lev - vidím lva


NEŽIVOTNÝ rod    1. pád = hrad  a 4. pád vidím hrad -  tvar se nezměnil 1.pád = 4. pád

les - vidím les

stroj - vidím stroj

dům - vidím dům

potok - vidím potok

--------------

více je v učebnici na str.54

společně PS 14/8

DÚ PS 15/2  - zvolte si 2 barvy a vypracujte (POZOR NA TO, JAK JSME SI TO DNES VYSVĚTLOVALI)

neposílej, kontrolu provedeme zítra při hodině

..............................................................................................................................


Čtvrtek 4. 3.

Kontrola DÚ PS 

Vzory rodu mužského PÁN, HRAD, MUŽ, STROJ, PŘEDSEDA, SOUDCE

Opakování životnost  x neživotnost 

PS 15/3, 4

PS 14/9

Hra s kartičkami - určování vzorů rodu ženského a středního


- vytvořit kartičky PÁN, HRAD, MUŽ, STROJ, PŘEDSEDA, SOUDCE


učebnice 71/4 stačí 2 řádky

takhle to napiš   a barevně pastelkou označ....        modrá = neživ, červená = životný

papír - hrad, býk - pán, mlynář - muž


........................................................................................................





Týden 15. 2. - 19. 2. 2021

Pondělí 15. 2.

Vzor RŮŽE  a PÍSEŇ
uč. str.63 - modrá tabulka s přehledem vzorů
65/1, žluté tabulky, 2

PS osílat, konrolu provedeme zítra při hodině

str. 11/ 1, 2, 3 
str. 11   -  vzor píseň - cv. 1, 1a)

do školního sešitu napsat podle modré tabulky ze str. 63  vzory RŮŽE     PÍSEŇ (všechny pády, jednotné i množné číslo)
PS 11/2 dole - jen tuto práci v PS poslat ke kontrole
................................................................................................................

Úterý 16. 2.

Opakování vzorů rodu ženského : 
ŽENA, RŮŽE, PÍSEŇ
učenice str. 67/ 1a) b) ústně
67/ 2 písemně
DÚ - do školního sešitu napsat vzot KOST v jedn a množ. čísle - příprava na zítřejší hodinu

Čtení - učebnice Vlastivědy - Můj kraj str.  58/ 1, 2, 3, 4, 5
do sešitu na čtení napiš o jaké kraje se jednPOŠLI MI KE KONTROLE
.................................................................................................................

Středa 17. 2.

KOST - měkký  vzor pro podstatná jména rodu ženského
včera jste si zapsali tvary jednotného i množného čísla do šk. sešitu
Učebnice str. 68/1 přečíst text, 1a)
POZORNĚ přečíst a ZAPAMATOVAT SI žluté tabulky

PS str. 12/ 1
polovinu jsme udělali ve škole, druhou část - číslo množné = DÚ
12/ 2, 3 - společná práce
12/4 = DÚ
nafotit a poslat ke kontrole, nejlépe dnes

Na zítra si připrav PS i PS na sloh :-)
.....................................................................................................................

Čtvrtek 18. 2.

PS 13/1 
 V nouzi poznáš přítele.
Bližší košile nežli kabát......
Jít s kůží na trh...

 DÚ PS 13/ 2, 4  - neposílej

SLOH
PS SLOH st. 8/ 1, 2

9/3  společná práce při hodině

DÚ sloh  9/4, 5   poslat ke kontrole do neděle 21. 2.

..................................................................................................................

Pátek 19. 2.

PS 14/ 6, 6a), 7

Během jarních prázdnin si budu číst každý den 20 minut nahlas českou knížku. :-)


..................................................................................................................













Týden 8.  -  12. února 2021

Pondělí 8. 2.

OPAKOVÁNÍ  - přiřazování podstatných jmen  ke VZORŮM RODU ŽENSKÉHO
ŽENA, RŮŽE, PÍSEŇ, KOST
učebnice str. 62/ 4 - ústně,  63/8 - ústně


63/ 6       nadpis        Vzor žena   +    datum 

napiš si do školního sešitu všechny tvary v jednotném i množném čísle ŽENA  (podle tabulky)

vyznač koncovky     -y   a    -ami

           Č. JEDNOTNÉ                                  Č. MNOŽNÉ

1.  

2.

3.

4.

5. 

6.

7

str. 64/ první žlutá tabulka   - opiš a taky si to dej do tabulky, barevně si to označ a hlavně se to nauč  

TOTO MI NEPOSÍLEJ, ZÍTRA MI TO UKÁŽEŠ NA KAMERKU  :-)


Čítanka

str. 74 - četli jsme článek MASOPUSTNÍ KOBLIHY, František Bartoš

do sešitu čtení napiš datum a tento nadpis

a odpověz na tyto otázky

1)  Na jaké jídlo měl švec chuť ?

2)  Co jim doma na přípravu toho jídla chybělo?

3)  Jak se švec a švecová jmenovali?

4) Proč švecova žena prohrála?

Vypracuj dnes a pošli ke kontrole a klasifikaci do úterního večera 9. 2. 2021.

........................................................................................... 

Úterý  9. 2.

PS str. 10/1, 2, 

domácí úkol PS str. 10/ 3, 4

Kdo neposlal úkol ze čtení, dnes je poslední možnost.

OBA úkoly poslat ke kontrole

...............................................................................................

Středa 10. 2.

PS kontrola dú 10/ 3, 4

Společná práce 10/ 5 

DÚ učebnice 64/ 2 do domácího sešitu - poslat ke kontrole

vzor mísa - mísy

         tužka - ......

........................................................................................................

Čtvrtek 11. 2.

učebnice ČJ str. 64

opakování vzor žena

PS str. 10 /6  rozbor diktátu, vysvětlení  a odůvodnění pravopisných jevů

např. přepychové - po P napíši Y, protože je to příbuzné slovo k VS pýcha

vily - po V je i, protože to není VS

       - po L je y, protože je to vzor žena - ženy

cvičný  diktát - jen výrazy, společná kontrola


DÚ  učeb. 64/3 do domácího sešitu

vzor

SLOVO             2.p., č. j,            4.p., č. mn.         7.p., č.mn.

sova                    sovy                    sovy                 sovami

kráva                   ......

...............................................................



          


























Týden 1. - 5. února

Pondělí 1. 2. 

Opakování vzorů podstatných jmen rodu středního 

Zařaď tato slova ke vzorům - ZAKHAR A JASMINE - do školního sešitu

KOLO, NEBE, ÚDOLÍ, TELE, OKO, NÁDOBÍ, KOŠTĚ, VESLO, HŘIŠTĚ, ÚTERÝ, POLE, KOTĚ

Uč. str.60/3, 4

PS str. 7/3

DÚ  PS str.7/ 1 - to cvičení dole - pošli ke kontrole a klasifikaci.

..........................................................

Úterý   2. 2.

Opakování vzorů podstatných jmen rodu středního  

PS str. 8/ 2

DÚ PS/ 4  

a cv. 5 si přečti a odůvodni, až přijdeme do školy, budeme tento diktát psát  :-)

Pro šikulky úkol navíc: učebnice str. 61/2 doplň přísloví a pořekadla

.....................................................................................................

Středa  3. 2.

Opakování vzorů podstatných jmen rodu středního 

PS    str. 8/3

diktát vybraných slov (podstatná jména rodu středního)  8/5, společná kontrola, počet chyb ???

DÚ  PS  8/3 a)  

....................................................................................................

Čtvrtek 4. 2.

                                                              NOVÉ UČIVO

SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN  RODU ŽENSKÉHO  ---nadpis do šk. sešitu + datum

učebnice str. 62/1 - přečíst a tučně vytištěná slova se pokusit přiřadit ke vzorům 

PS 9/1,  1a)  

ŽENA   RŮŽE    PÍSEŇ   KOST

DÚ - do školního sešitu- nadpis + datum a

učebnice 62/ žlutá a modrá tabulka

opakování: 63/7  ... stačí poslat do soboty večer

Přes pátek a víkend číst knihu a pracovat na výpisku této knížky.

.......................................................................................................................

Pátek 5. 2.

Posílám vám odkaz na online procvičování  

https://www.umimecesky.cz/cviceni-podstatna-jmena-vzory-stredniho-rodu>


a jednu hru

https://kahoot.it/challenge/05167169?challenge-id=cb5c29af-2159-45ab-bae2-d5dfb8f15eae_1612444023319>


Tak vám přeji hezkou zábavu !!!   :-)


HEZKÝ VÍKEND

.....................................................................................................................................................










Týden 25. 1. - 28. 1.

 (pátek jsou pololetní prázdniny)    :-)

Pondělí 25. 1.

                                Vzor KUŘE = nadpis do školního sešitu


UČEBNICE STR. 59/ 1 - ÚSTNĚ

59/2 písemně
vzor - s doupětem, s košťaty, .......

PS - DÚ
str. 6/ 1, 1a)     6/2 - poslat ke kontrole
...............................................................................
Úterý  26. 1.
Opakování  vzorů podstatných jmen rodu středního

Učebnice str. 59/4 a)
 DÚ   PS str. 6/ 3   3a) - poslat ke kontrole
..................................................................................

Středa 27. 1. 2021

školní sešit, napiš

doplň  i,í/y,ý

garáž s kol-, věta se slov-, byl na pol-, pod křídl-, přem-šlet nad čísl-, 
hodiny s kyvadl-, lodě na Lab-, hrát si s koťa-, na neb- se bl-ská

Vzor stavení
je to měkký vzor, píšeme vždy ... í
např:60/1 vypiš tučně vytištěná slova přízemí,......

DÚ 60/5 - pošli ke kontrole
školní sešit - piš do sloupců   
město       moře          kuře        stavení

..............................................................
Čtvrtek   28. 1.

Opakování vzorů podstatných jmen rodu středního 


PS STR. 7    vzor STAVENÍ
CV. 1, 2


UKÁZKY KNÍŽEK PRO DĚTI.

 ZA 2 TÝDNY  OTEVZDÁTE ČTENÁŘSKÝ DENÍK S VÝPISKEM KNÍŽKY, KTEROU JSTE PŘEČETLI.
..................................................................












18. 1. - 22. 1. 2021

Pondělí 18. 1.

Opakování podst. jmen rodu středního, vzory : MĚSTO, MOŘE, KUŘE, STAVENÍ uč. str. 56

sešit školní, datum, 

přiřaď tato slova ke vzorům: MĚSTO, MOŘE, KUŘE, STAVENÍ

obilí, sklo, kotě, pískoviště, víko, Labe, lvíče, víko, trápení, srdce, vzlykání, štěně

učebnice 57/4 ústně

DÚ PS 1.díl str. 32/ 1 KVÍZ - poslat ke kontrole

...............................................

Úterý 19. 1.

Podstatná jména rodu středního - opakování vzorů MĚSTO, MOŘE, KUŘE, STAVENÍ

Dnes jsme si přidali další vzor - MOŘE

Např. TO pole bez pole - JAKO - TO moře bez moře, na poli, na moři - napíši měkké i

učebnice 58/1  ústně

do školního sešitu nadpis MOŘE   +  datum

58/ opiš a zapamatuj si 2 žluté tabulky

58/ 2  šk. sešit 9 nových slov podle zadání, to zadání neopisuj  

Nemusíš posílat, zítra bude společná kontrola při online výuce.

.............................................................................................

Středa 20. 1.


Podstatná jména rodu středního - opakování vzorů
MĚSTO, MOŘE, KUŘE, STAVENÍ

kontrola DÚ 

učebnice čj  58/ 3 ústně

PS 5/2

DÚ PS

 5/1 (např. slova: pole, letiště....)

5/4

............................................................................................

Čtvrtek 21. 1.


Podstatná jména rodu středního - opakování vzorů
MĚSTO, MOŘE, KUŘE, STAVENÍ

učebnice 58/4 ústně

PS 5/5 ústně zdůvodnit gramatiku, proč se to tak píše

DÚ učebnice 58/4 písemně 

i   58/4a)

..................................................................................................

Pátek


Čítanka  -

















11. 1. - 15. 1. 2021

Pondělí 11. 1.
PS 39/6 doplnit
učebnice str.53 - přečíst a snažit se pochopit


Zápis do sešitu čj školní:  datum


           SKLOŇOVÁNÍ PODS. JMEN
Každé PJ lze přiřadit ke vzoru a podle tohoto vzoru vytvoříme  tvar PJ a jeho správnou koncovku i/y.

PŘI URČENÍ SPRÁVNÉHO VZORU SI POMÁHÁME 2.PÁDEM ČÍSLA JEDNOTNÉHO.

Např. 

to kolo bez kola - je -  jako to město bez města

to pole bez pole - je - jako to moře bez moře

to kotě bez kotěte - je - jako to kuře bez kuřete

to období bez období - je - jako to stavení bez stavení

Rod střední - vzory = MĚSTO, MOŘE, KUŘE, STAVENÍ
!!! a toto naučit!!!!  :-)
-------------------------------------------------------

Úterý 12. 1.

Čj učebnice 55/ 2,3,4 - napast do šk. sešitu datum a na jeden řádek
město    moře      kuře    stavení
a přiřadit slova ke vzoru


DÚ 55/ 5 pokračovat v tabulce ve školním sešitě
_______________________
Středa 13. 1.

učebnice 56/ 6  - vzor město - 2x přečíst nahlas skloňování v jedn. i v množném čísle
PS II. díl    str. 2/4
                        3/ 1a)
DÚ: PS II. díl  3/2, 3

Čtení: učebnice Vlastivědy str. 36 a 37

----------------------------------------------

Čtvrtek 14. 1. 

zopakování vzorů rodu středního

učebnice  56/ 7  ústně

PS 2.díl - 3/ 4, 5  písemně

PS  str. 4 - celá stránka je po vysvětlení všech cvičení za DÚ.

 Poslat do neděle 17. ledna do 12hodin, děkuji.

VZOR

4/2    lepidle

4/3   povidly

4/4  Pod stavidly,...

4/5  ...chapadly.... Koupili jsme židle s vysokými (opěradlo).

V případě, že něčemu nerozumíš, mi pošli e-mail.

---------------------------------------

Pátek 15. 1.

Dnes online hodina není na rozvrhu, ale ty si doma zopakuj, co jsme se naučili tento týden.

Byla to PODSTATNÁ JMÉNA RODU STŘEDNÍHO A  VZORY:

město, moře, kuře, stavení

Přečti si, co jsem tady psala v PONDĚLÍ  a zkus si to říkat zpaměti.

DOBROVOLNÝ ÚKOL:

Potřebuješ papír nebo čtvrtku  velikost velkého sešitu,

ten si rozděl na 4 díly a nakresli nebo nalep obrázky,  ty můžeš vystřihnout z novin nebo časopisů- město, moře, kuře, stavení a popiš si to.

Práci vyfoť a pošli mi ji.












___________________________________________________________________

4. - 8. ledna 2021

Pondělí 4. 1. 2021

Učebnice Čj - ústně zopakovat slovní druhy, slova ohebná a neohebná

zopakovat kategorie podstatných jmen - rod, číslo, pád/ str. 48/

Písemně 41/3   a za DÚ  41/3 a)  b)


Čtení - čítanka str. 71  Tři králové - celé přečíst

do sešitu Čtení - napsat datum, nadpis a n/akreslit Tři krále a jejich jména (pokud nevíš, vyhledej na internetu). 

______________________

Úterý 5. 1.

ČJ  učebnice str. 45/1, 2

PS 36/1,   DÚ  PS 36/2, 3

_______________________

Středa 6. 1.

PS str. 38/ 7  doplň vynechaná písmena, pokus se uhodnout hádanku a napsat pod ni řešení

7a) - pracuj podle zadání

39/3, 4 (a,b nedělej)

39/ 5 vylušti tajenku   :-)

________________________

Čtvrtek 7. 1.

učebnice str. 48 - modrá tabulka - pády ústně 

49/3 básnička, hezky přečíst a určit ústně pády podstatných jmen

50/7 ústně  i úkol a)

PS 38/2 - pečlivě si přečti zadání a doplň slova

DÚ  učebnice 47/5   -  POŠLI KE KONTROLE, BUDE Z TOHO ZNÁMKA

PŘIPOMÍNÁM, ŽE DO ZÍTŘKA MÁŠ POSLAT SEŠIT ČTENÍ A TŘI KRÁLE.....

________________________________

Pátek 8. 1.

učebnice  str. 50/8 - ofoť a pošli mi ke KONTROLE, DOSTANEŠ ZNÁMKU

_________________________________













UČIVO NA TÝDEN 23.11. - 27. 11.

Pondělí  23. 11.

Dnes si děti zopakujeme psaní předpon a předložek, zítra bude test.

PS str. 15 - 20, tam je mnoho cvičení, které jsme dělali, podívejte se na ně

učebnice - 23 /1 cvičení doplňte na folii (kdo nemá, vypíše neúplná slova do školního sešitu)

+ a, b, c, d, e, f


Úterý 24 .11.

Učebnice str. 24/3  ústně

24/4   a)      písemně do sešitu   výlet na hrad.............

24/6, 7   folie -  každý výraz pěkně odůvodni, proč se to tak píše



Středa 25. 11.

PS str. 21/2,3   22/2, 5


Čtvrtek  26. 11.

PS str. 22/3

23/6, 7


Pátek 27. 11.

PS str. 23/8 a)  i  b)  poproste maminku, aby vám to nadiktovala, každé slovo si odůvodněte

POZOR!  na e-mail vám přišel Pracovní list - DOPIS JEŽÍŠKOVI - přinést hotové v pondělí do školy.









UČIVO NA TÝDEN 16. 11. - 20. 11. 2020

Pondělí 16. 11.

PS str. 18/ celá - pokud se to povede, měli bychom se sejít na online výuce :-)

Úterý   17. 11.

17. listopadu je v naší České republice státní svátek - Den boje za svobodu a demokracii. Jedná se o vzpomínku na rok 1939 a 1989. (Toto si napiš do školního sešitu a splň tyto úkoly).

1) Urči pomocí čísla slovní druhy

2) U podstatných jmen (vypiš si je pod věty)  urči rod, číslo a pád.

3) Najdi slovo s předponou.

4) Kolik let uplynulo od r. 1989?


Středa 18. 11.

Kontrola včerejší práce - online

PS str. 19/ celá - pokud se to povede, měli bychom se sejít na online výuce



Čtvrtek 19.11.

Ten, kdo nebyl na online hodině si vypracuje:

PS str 20 celá


Pátek 20.11.

Dokončení výpisku z přečtené knihy Maková panenka

poslat p. uč. na email do soboty večer

__________________________________________________




9. 11. - 13. 11. 2020

Pondělí 9. 11. KONTROLA CVIČENÍ Z PÁTKU


Takto mělo vypadat cvičení v PS Str. 15/1
podkova 1.p, odnést, před sebou, pod vodou 7.p., od dědečka 2.p., předseda 1.p., nadbytečný, od Evy 2.p., odjezd 1.p., podbřišek 1. p., předprodej 1.p., od školy 2.p., nad střechou 7.p., podlézt, předpovědět


b) slovesa:  odnést, podlézt , předpovědět


Podívej se do PS jak jsi to udělal a oprav si své chyby.


DNES SE POSUNEME DÁL A PROBEREME SI       (toto si napiš jako nadpis do sešitu) + datum

PŘEDLOŽKA BEZ    A   PŘEDPONY BEZ-, ROZ-, VZ-

v těchto předponách a předložce vždy píšeme Z  !!! PAMATUJ

například

bezpečný let , bezmocný člověk

rozkvetlá kytka, rozběh po hřišti

vznešený princ, vzlétnout do vzduchu

udělej si v sešitě tabulku



učebnice str.20/3

vzor: Hanka všem rozdala sešity. .......napiš celé cvičení. 

O každé větě přemýšlej, aby dávala smysl. 


PS 15/1 pečlivě si přečti zadání a spoj správně předponu se slovem .

vypracuj i úkol a)

------------------------------------

Úterý 10. 11.

Dnes pokračujeme ve včerejší látce     (SEŠIT+ DATUM A NAPSAT)

Předložka BEZ a předpony bez-, roz, vz-

pokud se v češtině najde slovo, které začíná na písmenko z, např. zuřit, tak pokud k němu připojíme předponu roz- vznikne nám slovo rozzuřit a my musíme psát 2 písmenka z.   ROZZUŘIT

nebo zub......   děda   nemá zuby ...je bezzubý

           starosti.... kdo je nemá, je bezstarostný

něco má cenu.... je cenné a když to nemá cenu....bezcenné

svítit  .... rozsvítit


PROCVIČ SI TO

Otevři si pracovní sešit str. 16/ 2

16/3

BEZ VLASŮ (řekni si. je bez těch vlasů) a pokud to jde, tam takto jakoby vložit další pomocné slovo, tak se určitě jedná o předložku a to se píše vždy zvlášť

ROZČÍLENÝ (tam nelze nic vložit, takže je to přepona a píšeme to dohromady


16/4 vzor

roz---kvet---lá

_____________

Středa 11. 11. 2020

Ahoj děti,
dnes mi opravíte diktát, který napsal Bohouš Popleta :-) ze 4. Ň  :-)
Takže,najdeš chyby a napíšeš to do svého diktát.sešitu správně!!  

O víkendu jsme se vipravyli do orlických hor. Po cestě bila na sylnicy havárka,
táta byl trochu rosčilení, ale mamka byla f klydu. Vyděl jsem beszubou veverku
a roskvetlou pampelyšku. v bystřyně plavaly rypky, asi pstruzi. Slyšel jsem, jak bažant
vstétl k nebi. Kdyš jsem našel hřyb, měl jsem rozářené oči. 

PRÁCI VYFOŤ  A POŠLI MI JI


A teď si to po sobě ještě pomalu 2x přečti, aby jsi měl práci v pořádku. Vzpomeň, co nového jsme se 
učili včera a pokud máš hotovo, vezmi si učebnici na str. 21.


Dostáváme se k dalším předložkám - ty se píší   Z V L Á Š Ť    v, ve

a k dalším předponám - ty se píší    D O H R O M A D Y   ob-, o-, v-


slovo  JEL   ------ nové slovo  OBJEL (např. spadlou větev)

                    ------ nové slovo   VJEL    (např. do kaluže)  slyšíme, ale nevíme jak napsat, proto si řekneme :

on jel a tu větev objel - a musí nám v tom slově zůstat to původní slovo - kořen - jel

Další slova:  

budu s číšníkem v restauraci jednat a pak to objednám, udělám objednávku - 

to písmenko j se nám nemůže ztratit, pořád tam zůstává


když vědec udělá nějaký nový objev - najde nějaký nový jev - bude z něj objevitel, protože něco objevil.....   a zase nám tam všude zůstává to písmenko j

TOTO, CO JSEM TADY TEĎ napsala si pozorně aspoň 2x přečti a zapamatuj si to.



Do škol. sešitu si napiš nadpis a datum z učebnice str. 21 

Předložky  v, ve   a    předpony ob-, o-, v-

21/1 pečlivě splň úkol a)  písemně

21/2  ústně


Čtvrtek 12. 11.

Dnes budeme pokračovat na str. 21 v učebnici.
Většinu z toho jsem vám vysvětlila už včera, proto si znova pozorně přečtěte mé včerejší
vysvětlení, kde se píše vjet, objet....

Do šk. sešitu si napište nadpis 
PSANÍ SKUPIN bě/ bje,  vě/ vje,   pě
a přečti si pozorně žlutou tabulku a pak si ji opiš do sešitu. Pochop to a nauč se to.

PS str. 16/1
17/2 b)
17/3 a, b -  to je domácí úkol na odpoledne, abyste si nestěžovali, že zapomínám na DÚ  :-)   :-)
DÚ VYFOŤ A POŠLI MI HO MAILEM


Pátek 13.11.


Po velké celotýdenní dřině vám posílám odkaz na procvičování češtiny

4. ročník, pravopisná cvičení, stavba slova - výběr alespoň 6 cvičení


koho to bude bavit, tak si jich určitě udělá víc :-)

Takto má vypadat bezchybný zápis diktátu ze středy.


O víkendu jsme se vypravili do Orlických hor.
Po cestě byla na silnici havárka, táta byl trochu rozčilený, ale mamka byla v klidu.
Viděl jsem bezzubou veverku a rozkvetlou pampelišku.
V bystřině plavaly rybky, asi pstruzi.
Slyšel jsem, jak bažant vzlétl k nebi.
Když jsem našel hřib, měl jsem rozzářené oči.

OPRAV SI SVOJI PRÁCI.
Hodně dětí mi neposílá práci, děti polepšete se.


HEZKÝ VÍKEND










UČIVO NA TÝDEN 2. - 6. listopadu

Pátek 6.11.

Dnes si ujasníme - zopakujeme, co jsou to předložky a předpony.

Toto si napiš  do školního sešitu, dej si to do rámečku a zapamatuj si to.

Předložka je samostatné slovo, které se píše samostatně, 

např. : nad, pod, před, za, od, nad 

Předpona je část slova, 

např: od-, nad-, pod-, před-

odletět, nadporučík, podjezd, předpověď


PS strana 15/ 1 a , b  (zopakuj si pády)

15/3 - např. odchod, předpis .....

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Čtvrtek 5. 11.

Připomínám, že jste mi měli odeslat výpisek z přečtené knížky Maková panenka. 

STAVBA SLOVA

uč. strana 17 - pozorně si přečti cv. 1 a žlutou tabulku

a hurá do PS str. 13 celou , ale je to takové hraní :-)

nápověda: úl = včelín

cv.3 - vezmi si 3 pastelky a těmi vyznač - předpony, kořeny a přípony

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Středa 4. 11.

Dnes je děti čas na diktát :-)

požádejte rodiče, aby vám hezky pomalu a zřetelně na diktovali z učebnice 31/5 diktát.

Můžete to psát polovinu a pak za chvíli zase polovinu, aby vám neupadly ruce :-))

Dejte si známku :-)


A taky se dnes podíváme do Ps str. 12/1

 je tam jen jedno cvičení, ale je v něm hooodně úkolů. 

Myslím si, že ty úkoly zvládnete na jedničku.

 Vždycky si ta slova vyhledejte v té básničce. Nemusíte se ji učit nazpaměť.

__________________________________________________________________

KDO BUDE CHTÍT, MŮŽE SI UDĚLAT PODLE NÁVODU V PS 12/1 pracovní postup

TU KRÁSNOU BAMBULKU.  Češtinu i bambuli vyfoť a pošli mi na e-mail :-)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Úterý  3. 11.

SLOVA CITOVĚ ZABARVENÁ

Když mluvíš s malým dítětem říkáš mu slova - umýt ručičky, máš krásná očička, bolí tě nožičky... - to jsou slova citově zabarvená - lichotivá

Když se učíš přírodovědu - říkáš - oči, ruce, nohy - slova bez citového zabarvení

Pokud mluvíš ošklivě řekneš  čokl= pes,  barabizna = ošklivý dům a to jsou slova hanlivá

Učebnice ČJ str. 14/1  a žlutá a modrá tabulka - je to opakování ze 3. třídy

PS STR. 11/2, 3, 4, 5

______________________________________________________________________

Pondělí 2. 11.

SLOVA SPISOVNÁ a NESPISOVNÁ,  

učebnice - 13/ žlutá tabulka

pracovní sešit str. 10, 2, 3, 4, 5











26.října 2020
Dobrý den.
Děti, na tento týden jste ode mne nedostaly žádné konkrétní učivo. Máte dočíst knížku Makovou panenku a do sešitu ČJ čtení - si udělejte zápis o této knize. Kromě názvu knížky, autora, vypište hlavní postavy, které se v příbězích vyskytují. Vyberte si tu nejhezčí kapitolu a o té napište několik srozumitelných vět. Doporučuji psát kratší věty či kratší souvětí. Nezapomínejte na velká písmenka a tečky. Určitě si k vašemu zápisu nakreslete hezký obrázek. 

Času máte teď opravdu hodně, proto si dejte záležet. Potom poproste rodiče, ať vaši práci vyfotí a pošlou mi ji na moji mailovou adresu.

A každý den si zopakujte vyjmenovaná slova - všechny si je pěkně pomalu přeříkejte.

A tady je moc hezké procvičování:

https://www.umimecesky.cz/doplnovacka 

Mějte se hezky :-)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Milé děti,

pracujte podle listu, na kterém jsem vám zadala práci na každý den.

Hlavně si opakujte Vyjmenovaná slova, můžete využít i tyto stránky na internetu.


https://skolakov.eu/cesky-jazyk-3-trida/vyjmenovana-slova




Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky